Επιστροφή στα Θρανία

Επιστροφή στα Θρανία

Το πρώτο κουδούνι θα ηχήσει για την νέα σχολική χρονιά…

Αυτό είναι κάτι που αγχώνει πολύ τους γονείς καθώς θα πρέπει να οργανωθούν και να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα για τα παιδιά και τις καθημερινές δραστηριότητες τους. Ιδιαίτερα στρεσογόνος κατάσταση για τους γονείς θεωρείται και η μετάβαση των παιδιών από την μια βαθμίδα στην άλλη όπως από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, από το δημοτικό στο γυμνάσιο και αντίστοιχα στο λύκειο.

Η αλλαγή σχολείου και νέου περιβάλλοντος είναι μια δύσκολη συνθήκη τόσο για τους γονείς όσο και για τα ίδια τα παιδιά και αυτή η μετάβαση τους επιφέρει ανάμεικτα συναισθήματα. Παράλληλα, δυσκολία αντιμετωπίζουν τα παιδιά και με την επιστροφή τους στο σχολείο και την προσαρμογή τους μετά την περίοδο της ξεγνοιασιάς και των καλοκαιρινών διακοπών. Είναι φυσιολογικό να υπάρχει λύπη και αγωνία που επιστρέφουν στο σχολείο και ταυτόχρονα αισθήματα χαράς που θα βρεθούν και πάλι με τους φίλους τους.

Οι γονείς κατακλύζονται από έντονα συναισθήματα όπως άγχος, φόβος, ανησυχία, αγωνία, ενοχές και δεν είναι εύκολη η διαχείριση τους. Είναι πολύ σημαντικό, να δώσουν χώρο και χρόνο στους ίδιους να αποδεχτούν όλα τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται, ώστε σε  επόμενο βήμα να μπορέσουν να τα κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν την πηγή που τα προκαλεί. Δεν χρειάζεται να πραγματοποιούνται αποφυγές αλλά θα πρέπει να κάνουν τον κύκλο τους και όποτε είναι έτοιμοι να μπορέσουν να τα συζητήσουν με ανθρώπους του περιβάλλοντος τους ή ακόμη και με κάποιον επαγγελματία ψυχικής υγείας για να λάβουν υποστήριξηστον ρόλο που έχουν αναλάβει και να καλύψουν με ηρεμία κάθε ανάγκη δική τους και των παιδιών.

Δεν πρέπει το άγχος των γονέων να μεταφερθεί στο παιδί και αυτό μπορεί να συμβεί αν ακολουθηθεί μια καλή οργάνωση και διαχείριση του χρόνου.Οι γονείς είναι εκείνοι που θα πρέπει ναδημιουργήσουν μια ομαλή μετάβαση στο παιδί. Πρωταρχικό ρόλο για την μείωση του άγχους και του στρες σχετικά με την επιστροφή στο σχολείο είναι η οικογένεια να επανέλθει σε ένα πρόγραμμα. Για την αποφυγή των δυσκολιών αφενός για τους γονείς και αφετέρου για τα παιδιά καλό θα ήταν ένα μικρό χρονικό διάστημα πριν την έναρξη να αρχίσουν να μπαίνουν σε ρυθμούς οργάνωσης και προετοιμασίας για να μην είναι απότομη η αλλαγή όσον αφορά το διάβασμα, τα ωράρια ύπνου του παιδιού και το πρωινό ξύπνημα. Επιπλέον, η ένταξη των παιδιών στην αναζήτηση σχολικών ειδών και εξοπλισμού έχει ως αποτέλεσμα  να αρχίσουν να προετοιμάζονται ψυχολογικά για την νέα σχολική χρονιά. Τέλος, καλό είναι οι γονείς να συζητούνμε το παιδί για την επιστροφή στο σχολείο, τα θετικά που αποφέρει το σχολείο, την σχέση με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς και τις δραστηριότητες που θα υπάρχουν στο ημερήσιο πρόγραμμα.

Είναι βέβαιο, πως χρειάζεται λίγος χρόνος και για τους  γονείς και για τα παιδιά να προσαρμοστούν στη νέα ρουτίνα, καθώς θα συνηθίσουν και θα αισθανθούν καλύτερα. Εάν αυτά τα συναισθήματα δεν εξασθενίσουν καλό ήταν να απευθυνθούν σε κάποιονειδικό επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Αποστολία Δεμερτζή
Κοινωνική Λειτουργός
Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Ημαθίας
Κέντρο Υγείας Βέροιας, Μοράβα 2 & Εμμανουήλ Παππά, Βέροια 59132, 2ος όροφος, Γραφείο 209

Image
Image

Δράση ενίσχυσης επενδύσεων «Μεταρρύθμιση των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας».

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαικής Ένωσης - NextGenerationEU

Image
Image

Επικοινωνία

Έδρα: Κέντρο Υγείας (Κ.Υ) Βέροιας
Μοράβα 2 &, Εμμανουήλ Παππά, Βέροια 591 32
2ος Όροφος, Γραφείο 209
Τηλέφωνο: 2331023447